241608

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: دولت پاسخگوی وضعیت نرخ ارز در کشور باشد

دنیای معدن- نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پاسخگوی وضعیت به وجود آمده در بحث نرخ ارز در کشور باشد.

به گزارش دنیای معدن، سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نرخ ارز و افزایش قیمت آن در بازار اظهار کرد: امروز موضوع نرخ ارز با اهمیت بالایی در مجلس نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: اقدامات، تلاش‌ها و پیگیری‌هایی به ویژه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به منظور ارائه پیشنهاداتی در خصوص کنترل بازار نرخ ارز در حال انجام است و منتظر هستیم تا نتایج این اقدامات را مشاهده کنیم.

وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود؟

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال استیضاح وزیر اقتصاد با توجه به شرایط نرخ ارز در کشور گفت: هر بحثی که به اصلاح وضعیت افزایش نرخ ارز در کشور کمک کند دنبال و اجرایی خواهد شد.

حسینی با اشاره به درخواست رییس مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای توجه به راه‌حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز ارائه شده از سوی مجلس، عنوان کرد: مجلس تذکرات و پیشنهاداتی در خصوص کنترل این بازار ارایه کرده است و به دنبال این هستیم تا پاسخ قانع کننده‌ای از دولت برای وضعیت اخیر بازار ارز دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی وضعیت به وجود آمده در بحث نرخ ارز در کشور باشد، ادامه داد: دولت باید اقداماتی را برای کنترل افزایش بی رویه نرخ ارز انجام دهد و شاهد ثباتی در این بازار باشیم و مجلس نیز پیگیر این موضوع است تا نتیجه این اقدامات دولت هرچه سریعتر مشخص شود.

به گزارش ایسنا، با روی کار آمدن فرزین رئیس بانک مرکزی وعده‌هایی در خصوص کنترل بازار ارز داده شد که تاکنون این وعده‌ها عملی نشده و نرخ ارز در کشور همچنان روند صعودی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید