240390

 دولت دائمی کردن قانون بازنشستگان را اجرا کند/ ضرورت استمهال و بخشودگی وام‌های کشاورزی به دلیل خشکسالی

دنیای معدن: نماینده مردم هشترود در مجلس گفت: دولت مردمی باید هر چه سریع‌تر برای رفع دغدغه و نگرانی بازنشستگان، دائمی کردن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند که از ضروری‌ترین مسائل و مشکلات کنونی جامعه است.

 به گزارش دنیای معدن از فارس، سیدحمزه امینی  اظهار کرد: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق که غیر از دامداری و کشاورزی شغل دیگری ندارند؛ تنها درآمدشان از این طریق است؛ چندین سال است که بر اثر خشکسالی درآمد مردم به حداقل رسیده و در بسیاری از موارد منجر به ضرر و زیان شده است و نتیجه آن را در مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شاهد هستیم.

وی افزود: از دولتمردان درخواست دارم از این مهاجرت بی‌رویه به استمهال وام‌های کشاورزی و بخشودگی آنها اقدام نمایند؛ چرا که کشاورزان توان پرداخت سود و اقساط وام‌ها خود را ندارند. تسهیلات ارزان قیمت برای جبران بخشی از ضرر و زیان خود همچنین خرید ادوات کشاورزی خود به ویژه تراکتور و کمباین کمک کنند.

امینی گفت: بالا بردن قیمت خرید تضمینی گندم در راستای حمایت و تشویق گندم‌کاران زحمتکش و جلوگیری از ضرر و زیان آنها ضروری است، چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان برای هر کیلو ۱۴ هزار تومان است، ساماندهی بازار دام، دامداری‌های کوچک به دلیل گرانی نهاده‌های دامی روز به روز رو به تعطیلی آورده و حتی رو به نابودی است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه گفت: سفره بازنشستگان این سرمایه‌های اجتماعی جامعه اسلامی ما و سایه‌های رافت، مهربانی و دلخوشی خانواده‌ها روبروز کوچکتر شده و در بسیاری از خانواده‌ها جمع‌آوری شده همچنین مردمان ضعیف و کم درآمد که کمر آنها زیر بار سنگین گرانی‌های افسار گسیخته خم شده است، دولت مردمی باید هر چه سریع‌تر برای رفع دغدغه و نگرانی برای این عزیزان،دائمی نمودن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نماید که از ضروری‌ترین مسائل  و مشکلات کنونی جامعه  است.

وی تاکید کرد: ساماندهی نیروهای شرکتی، خدماتی، قراردادی که چندین سال است در کمیسیون اجتماعی بررسی، تدوین و تصویب شده است، تحویل هیأت رئیسه محترم شده و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

امینی خطاب به وزیر آموزش و پرورش  متذکر شد: هرچه سریع‌تر تکلیف جاماندگان قبل از سال ۹۰، مربیان پیش دبستانی  و مربیان قرآنی را مشخص کنید، این زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت با سابقه‌ای بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال به امید جذب در آموزش و پرورش سختی‌‍‌های راه دور و حقوق بسیار ناچیز را تحمل نموده‌اند، امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۱ همه این جذب آموزش و پرورش شوند، اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید