240041

عیدی امسال کارمندان چقدر است؟

دنیای معدن: میزان عیدی پاداش پایال سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است.

به گزارش دنیای معدن، بخشنامه‌ جدید بودجه دولت، ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید میزان عیدی پاداش پایال سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی‌الحساب معادل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان می‌شود.

دولت، مصوبه حذف سقف افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را اصلاح و مجددا برای حقوق کارمندان و بر رعایت سقف مندرج برای حقوق کارمندان در تبصره ۱۲ قانون بودجه یعنی ۲.۵ میلیون تومان تاکید کرد. هیئت دولت در جلسه مورخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و افزایش حقوق کارمندان، با اصلاح مصوبه مربوط به تعیین ضریب حقوق کارمندان و افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ موافقت کرد.

عیدی ۱۴۰۱ کارکنان چقدر است؟

بیستم مهرماه سال جاری بود که دولت بخشنامه‌ بودجه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. البته در این بخشنامه رقم عیدی مشخص نشده بود. اما نکته این بخشنامه این است که به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره شده که بر اساس آن مبلغ عیدی معادل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، مبلغ پاداش پایان سال در قسمت ضوابط مالی و اعتبارات هزینه‌ای بخشنامه بودجه نیامده است اما اگر قرار باشد به مانند سال‌های قبل عمل شود باید به بند (ج) رجوع کرد. در این بند آمده است: «دستگاه‌های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی کنند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.» البته پیشتر هم این مبلغ بارها مورد تجدید نظر قرار گرفت و با کاهش و افزایش همراه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید