239892

تشکیل کارگروه کاهش تورم به دستور رئیس جمهور

دنیای معدن: خبرگزاری آریا-کارگروهی با دستور رئیس جمهور برای کاهش تورم ایجاد شد که تمام دستگاه‌هایی که درباره تورم، سیاست‌ها و تدابیری در سند برای آن‌ها در نظر گرفته شده، گزارش اقدامات خود را ارائه می‌دهند.

به گزارش دنیای معدن، بر اساس اعلام وزارت اقتصاد بعد از جراحی مربوط به حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه نقدی و افزایش حقوق و دستمزد تا حدود زیادی شوک ناشی از رشد قیمت‌ها را کنترل کرده است تا دهک‌های پایین دچار مشکلات کمتری شوند.

مدیریت بازار ارز از دیگر مواردی است که دولت به آن توجه داشته با تلاطمات اخیر این بازار شاهد تغییر تیم ارزی بانک مرکزی و البته ایده حاکم بر مدیریت ارزی بودیم تا از انتظارات تورمی ناشی از افزایش قیمت ارز جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که پایش و رصد مداوم عوامل موثر بر تورم یک دستور کار دائمی و اولویت دار در دولت است و به همین دلیل کارگروهی که با دستور رئیس جمهور برای کاهش تورم ایجاد شد به صورت یک هفته در میان با حضور معاون اول رئیس جمهور نشست دارد و تمام دستگاه‌هایی که درباره تورم، سیاست‌ها و تدابیری در سند برای آن‌ها در نظر گرفته شده، گزارش اقدامات خود را ارائه می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید