239746

تشریح جزئیات افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه قضا

دنیای معدن: مدیر کل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضاییه به تشریح جزئیات در خصوص افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه قضا پرداخت.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از خبرگزاری میزان، محسن برزوئی نظر به اجرای قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از جزییات این افزایش حقوق خبر داد.

وی ضمن اعلام اتمام فرآیند صدور احکام کارگزینی کارکنان اعم از اداری و قضایی(به استثنای مشمولین قانون کار) از تاریخ اجرای ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ و اعمال افزایش های قانونی ناشی از اجرای قانون عنوان کرد:

۱) به موجب بند یک قانون مذکور به ترتیب مبلغ ده میلیون و پنجاه و نه هزار (۱۰.۰۵۹.۰۰۰) ریال (معادل ریالی “۳۰۰۰” امتیاز) و مبلغ ۱۰ میلیون و ۲۸ هزار و ۳۴۰(۱۰.۰۲۸.۳۴۰) ریال به صورت ثابت و در ردیف مستقل با عنوان ” ترمیم حقوق” به ترتیب در احکام ریالی کارکنان اداری و قضات محترم درج گردید. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش از سقف حقوق مستثنی و مشمول کسور بازنشستگی هستند.

۲) امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون، به کارگیری می‌شوند، نیز اعمال می‌شود.

۳) در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب ۱۴۰۰) کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌ بگیر به ترتیب پنجاه درصد (۵۰%) و صددرصد (۱۰۰%) افزایش یافت. به طوری که کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای مزدوجین و متولدین قبل از سال ۱۴۰۱ به ترتیب به مبلغ _۶.۱۱۰.۸۴۳) ریال و (۲.۱۱۲.۳۹۰) ریال و برای مزدوجین و متولدین سال جاری به ترتیب به مبلغ (۱۲.۲۲۱.۶۸۵) ریال و (۶.۳۳۷.۱۷۰) ریال اعمال شد.

گفتنی است، آیتم های تاثیر گذار ناشی از اعمال ترمیم حقوق نیز مشمول افزایش قرار گرفته و برای قضات در فوق العاده جذب و برای کارمندان در فوق العاده ویژه لحاظ شده است.

برزوئی همچنین افزود: همکاران می توانند در صورت تمایل، به سامانه راهکار سازمانی مراجعه و حکم خود را ملاحظه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید