239508

نرخ ارز اندکی کاهش پیدا کرد/ قیمت روز دلار 12 آذر 1401

دنیای معدن: امروز ارز پرطرفدار بازار با کاهش نرخ مواجه شد. در حال حاضر قیمت دلار نسبت به دو روز گذشته 0.3 درصد افت پیدا کرد و به مرز 35 هزار و 790 تومان رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با پنج شنبه قبل هزار و 48 تومان بالاتر رفت و در محدوده 34 هزار و 100 تومانی قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، در حال حاضر نوسان گیران در تلاش هستند تا نرخ این دلار را به بالای کانال 36 هزار تومانی سوق دهند. نوسان گیران در روز پایانی هفته گذشته نیز در تلاش بودند تا زمینه را برای صعود نرخ دلار فراهم کنند و در این راستا خریدهای خود را افزایش دادند. البته هر بار تلاش نوسان گیران و طرف‌های افزایشی بازار با واکنش بازارساز مواجه شد. طی هفته‌های اخیر بازارساز با افزایش قابل توجه حجم عرضه تلاش کرده تا مانع از ورود دلار به کانال جدید قیمتی شود و نرخ این ارز را ثابت نگه دارد.

به اعتقاد تحلیلگران فنی، در صورتی که شرایطی فراهم شود تا نرخ دلار بالای محدوده 36 هزار تومانی قرار بگیرد و بالای این محدوده باقی بماند، خریداران بیشتری به بازار ارز ورود پیدا خواهند کرد. اما در صورتی که قیمت دلار پایین محدوده 35 هزار و 800 تومانی نوسان داشته باشد، امیدواری‌ها برای کاهش نرخ دلار بیشتر خواهد شد.

امروز نرخ پوند و یورو برخلاف دلار افزایش پیدا کرد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دو روز قبل 0.4 درصد بیشتر شد و به مرز 43 هزار و 851 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.58 درصد بالاتر رفت و در محدوده 37 هزار و 687 تومانی قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید