237817

نظر سخنگوی دولت در مورد یارانه و افزایش حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: بهادری‌جهرمی درباره تمدید سرپرستی زاهدی وفا در وزارت کار عنوان کرد: پیش از این از رهبری اذن گرفته شد که تا تعیین وزیر جدید ایشان سرپرست بماند و وزیر جدید به زودی معرفی خواهند شد.

به گزارش دنیای معدن، سخنگوی دولت در نشست خبری درباره ارائه کارت یارانه در نیمه دوم سال گفت: بحث یارانه در دولت از ابتدا این بوده است در صورت امکان، اجرا به صورت کالابرگ الکترونیکی انجام شود، اگر نباشد به صورت نقدی انجام شود که در حال حاضر این مسئله به صورت نقدی است.

وی درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت گفت: در سال اخیر شاهد موج‌های تورمی در سطح جهانی بودیم که آثارش در کشور ما هم مشاهده شد، همچنین اقدامات غیرکارشناسی در گذشته بر این تورم تاثیرگذار شد و ما سعی کردیم دریافت حقوق‌ها و دستمزدها باتوجه به تورم عادلانه شود. پیش از این افزایش حقوق کارگران، معلمان، دانشگاهیان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را شاهد بودیم که در آخرین گام لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت به مجلس ارائه شد.

وی درباره اینکه با توجه به فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی و کند بودن اینترنت در هفته‌های اخیر بسیاری از کسب و کارها دچار زیان شده ‌ند، این وضعیت چه زمانی قرار است به شکل سابق برگردد، گفت: نهادهایی که تشخیص‌دهنده مسائل و موضوعات امنیتی در برهه‌های حساس تشخیص می‌دهند که در برخی موارد امنیت مردم زیر سوال قرار می‌گیرد و تجاوزاتی به حقوق و امنیت عمومی مردم می‌شود. همان عزیران باید تصمیم‌گیری را با توجه رصد به روزی که درباره شرایط دارند انجام دهند، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد به روزی که از شرایط دارد، تصمیم می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید