237256

نارضایتی کارگران خباز از عدم افزایش حقوق کارگران نانوایی‌ها متناسب با مصوبه شورای عالی کار

دنیای معدن: رئیس انجمن صنفی کارگران خباز مشهد گفت: کارگران خباز نانوایی‌های سنتی مشهد نسبت به‌ عدم افزایش حقوق خود از ابتدای سال جاری تاکنون طبق مصوبات قانون کار معترض هستند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایلنا، کارگران خباز نانوایی‌های سنتی مشهد نسبت به‌ عدم افزایش حقوق خود از ابتدای سال جاری تاکنون طبق مصوبات قانون کار معترض هستند.

ابوالفضل صاحب قرانی (رئیس انجمن صنفی کارگران خباز مشهد) با اعلام این خبر گفت: باوجود مصوبه افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد شورای عالی کار برای کارگران، از سال جاری حقوق روزمزدی کارگران خباز مشهد هنوز همان ۱۵۰ هزار تومان در روز به ازای ۸ ساعت کار است که با احتساب ۴ روز تعطیلی در ماه، دستمزد این کارگران کمتر از ۴ میلیون تومان (۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه «نامه نگاری‌های فراوانی به اداره کار استان خراسان رضوی و شهر مشهد انجام دادیم» گفت: کارگران نانوایی‌های شهر مشهد تاکنون صرفا به دلیل احترام به زائران حرم مقدس رضوی و حرمت ایام محرم و صفر و اربعین بوده است که به جز نامه نگاری تظلم خواهانه در شش ماه اخیر نسبت به وضعیت حقوقی خود سکوت کردند و پس از آن شاید عده‌ای از همکاران ما دیگر سر کار نروند.

وی با اشاره به طرح جدید یارانه نان و ایجاد کارتخوان‌های دولتی گفت: دولت قرار است که صاحبان نانوایی‌ها در جهت سامان‌دهی یارانه نان با قراردادن این کارتخوان‌ها ۱۵ درصد از منابع صرفه‌جویی یارانه‌ای را اختصاص دهد اما در عین حال هیچ رقمی برای کارگران خباز در نظر نگرفتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید