236426

احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شهریور ماه صادر می شود

دنیای معدن: مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 شهریور ماه سالجاری صادر می شود.

به گزارش دنیای معدن، منوچهر گودرزی در گفت و گو با ایلنای لرستان با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سالجاری اظهار کرد: موضوع افزایش حقوق مطابق ماده 96 در سال 1401 که بیشتر مستمری بگیران پیگیری می کردند، در نحوه محاسبه در سری قبل، حداقل بگیران و زیر حداقلی‌ها 57.4 افزایش پیدا کردند و سایر سطوح تا زیر 10 میلیون تومان 10 درصد به علاوه 650 هزار تومان افزایش یافت و بالای 10 میلیون تومان حقوق فقط ده درصد افزایش یافت.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه یکی از موارد مد نظر تامین اجتماعی توجه ویژه به معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش است، گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که بین دولت و مجلس در بحث افزایش حقوق بازنشستگان به وجود آمد در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته این سازمان و همکاری و هماهنگی دولت و مجلس، افزایش حقوق این قشر همان 38 درصد به علاوه 515 هزار تومان اجرا خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده در شهریور ماه امسال احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان و مستمری‌بگیران برابر همان 38 بعلاوه 515 هزار تومان که توسط شورای عالی کار در اسفند ماه 1400 تصویب شده بود صادر شود.

گودرزی با بیان اینکه مبلغ حقوق شهریور ماه امسال مطابق با افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شود، گفت: به محض ابلاغ دستورالعمل مربوطه به واحدهای اجرایی و به استان‌ها و ارسال نرم افزار افزایش حقوق،  نسبت به صدور احکام جدید بازنشتگان و مستمری بگیران و سایر سطوح با همین افزایش حقوقی که مصوبه شورای عالی کار تصویب کرده بود، اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای تحولی مهم در سازمان تامین اجتماعی در جهت رفاه حال جامعه تحت پوشش خدمات غیر حضوری بالغ بر 40 نوع سرویس و خدمات به صورت غیر حضوری متقاضیان می‌توانند به سامانه این سازمان مراجعه و همه امورات خود را نجام دهند.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان در ادامه افزود: 19 هزار و 44 کارگاه بیمه پرداز در استان وجود دارد و تعداد 134 هزار نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای اقتصادی فعال مشغول بکار می باشند.

گودرزی بیمه شده‌های خاص را در استان را بیش 92 از  هزار  نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد  بیمه پرداز و بیمه شده های اجباری در استان حدود 230 هزار بیمه پرداز اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می باشند.

وی با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری بازنشستگان و مستمری بگیر اصلی در استان یادآور شد: مجموع بیمه شدهای اصلی، بازنشستگان، مستمری بگیران و افراد تبعی و خانواده‌هایی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی لرستان 760 هزار نفر می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید