235361

نماینده مردمه اراک در مجلس:

مشکلات معیشتی بازنشستگان با افزایش ۱۰ درصدی حقوق رفع نمی شود

دنیای معدن: نماینده مردم اراک در مجلس گفت: بازنشستگان پس از ۳۰ سال واریز حق بازنشستگی به صندوق، امروز انتظار دارند که به همان میزان دریافتی داشته باشند.

به گزارش دنیای معدن، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود جهت استحضار روسای جمهور و مجلس شورای اسلامی گفت: یک ماه است که بازنشستگان به دلیل اعتراض به اینکه چرا ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که این اختیار را به سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان داده، اجرایی نشده و این سازمان چنین کاری را انجام نداده است، کف خیابان هستند، هیات تطبیق مقررات مجلس نیز این موضوع را مصوب کرده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم افزود: بازنشستگان پس از ۳۰ سال واریز حق بازنشستگی به صندوق، امروز انتظار دارند که به همان میزان دریافتی داشته باشند، با افزایش ۱۰ درصدی حقوق چگونه انتظار داریم مشکلات معیشتی آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی شود، ادامه داد: اجازه ندهید بیش از این به بازنشستگان ظلم شود؛ با مشکلات معیشتی و رشد تورم، گذران زندگی سخت است و نمی توانند مسائل درمان و حمل و نقل خود را با ۱۰ درصد افزایش حقوق رفع کنند.

آصفری تصریح کرد: افرادی که در دوران کرونا در بیمارستان ها فعالیت داشتند، چرا برای جذب توسط وزارت بهداشت و درمان از امتیازات ویژه ای برخوردار نیستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید