235298

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ بایدن برای گدایی نفت و فتنه‌گری به منطقه می‌آید

دنیای معدن- نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز پارلمان به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه (22 تیر) پارلمان به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختندکه در ادامه به مهمترین مسائل مورد اشاره توسط ایشان پرداخته ایم.

سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در تذکر شفاهی خطاب به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دولت گفت: انتظار داریم مطابق قانون حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود، با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و قانون بودجه سال 1401 به وضعیت این افراد باید رسیدگی شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: با جدیت مشکلات معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها را حل کنید، همچنین به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان تسریع بخشید چرا که این تعلل خلاف قانون است.

سهراب گیلانی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان یادآور شد: سهمیه گازوئیل کشاورزان شوشتر و گتوند باید تأمین شود، کاهش گازوئیل ظلم آشکار به کشاورزان دو شهرستان است لذا خسارت کشاورزان باید پرداخت شود. همچنین از آقای رئیس جمهور درخواست می‌کنم که افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های پی‌در پی که امان مردم را بریده متوقف، اصلاح و در مورد آنها تدبیر کند.

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت هم در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آیین نامه رتبه بندی فرهنگیان که توسط دولت تدوین شده منطبق با قانون مجلس نیست، انتظار داریم دولت قانون رتبه بندی را به درستی اجرا کند، همچنین سبک پرداخت حقوق بازنشستگان خلاف ماده 96 تامین اجتماعی است، دستور دهید دولت هر چه سریعتر به قانون عمل کند.

وی در تذکری به وزیر نیرو گفت: ضمن تشکر از فعالیت های شبانه روزی آبفا، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و خاتم الانبیا (ص) تاکید می کنم که آبرسانی در بسیاری از روستاهای رابر با تانکر و به صورت سیار انجام می شود، انتظار می رود آبرسانی به روستاهای پایین دست شهر بافت و سایر روستاها به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) واگذار شود، همچنین آبرسانی به روستاهای ارزوئیه در گرمای 50 درجه نیز نیاز به تسریع دارد.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت نیز در مجلس شورای اسلامی نیز درتذکر شفاهی گفت: بارها به وزیر آموزش و پرورش نسبت به انتصابات قومی وخویشاوندی تذکر داده ام، این کار باعث دلسرد شدن نیروهای انقلابی می شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار مطالبه مردم از ریاست جمهوری است، بیان کرد: حقوق بازنشستگان نیاز به بررسی مجدد دارد، از سوی دیگر انتظار می رود در شرایطی که کشاورزان برنجکار استان گیلان روزهای سختی را پشت سر می گذارند، مراقب قیمت گذاری برنج و واردات بی رویه برنج خارجی باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم تاکید کرد: قیمت کنونی برنج پاسخگوی هزینه کشاورزان نیست، وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تغییر کاشت سنتی به صنعتی و تغییر شیوه آبیاری اقدام کند.

سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد هم در تذکر شفاهی گفت: مردم شریف و سربلند ایران، ما نمایندگان از شما که با فهم عمیق و موقعیت شناسی دقیق و تحمل سختی ها، مشکلات معیشتی، تورم، گرانی، اشتغال و تولید، امید و طمع دشمنان و مستکبران را ناامید کردید، تشکر می کنیم و دستبوس شما هستیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم افزود: امروز بایدن برای گدایی نفت و فتنه گری به منطقه می آید، آمریکای قدار و مستکبر درحال حاضرهزاران میلیارد دلار بدهی دارد و جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه تحریم ها(8 میلیارد دلار) و این نشان دهنده ی این است که با صبر و تحمل می تواند بهترین آینده را رقم زد.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: ما انتظار داریم دولت با همراهی مجلس، نسبت به حل مشکلات مردم، همت مضاعف داشته باشد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا مصوبه رتبه بندی معلمان اجرایی نشده است؟ زمانی کام معلمان شیرین خواهد شد که رتبه بندی در فیش حقوقی آن‌ها لحاظ شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: چرا تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اجرایی نشده است؟ از رئیس جمهور می خواهم در این رابطه رسیدگی کنند.

وی افزود: تورم و گرانی 50 درصدی اقلام مصرفی و اجاره بهای مسکن، کمر مردم را شکسته است و افرادی که در دهک های پایین جامعه زندگی می کنند، دیگر توانی برای ادامه زندگی ندارند، چرا فکری نمی کنید؟

کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائمشهر نیز تذکر شفاهی، گفت: از دولت مصرا می خواهم که به موضوع بازنشستگان سر و سامان دهد و با توجه به حجم مشکلات این قشر زحمتکش به مطالبات آن ها پاسخ داده شود.

نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در خصوص شفافیت دریافتی ها و حقوق ها، گفت: به نظرم این موضوع مدتی است که رها شده است در بسیاری از بخش های دولت همچنان آن ایرادهایی که در دولت قبل وجود داشت پابرجا مانده است و بخش هایی از سرمایه های صندوق بازنشستگی به هدر می رود.

این نماینده مجلس در خصوص شفافیت دریافتی ها و حقوق ها، گفت: به نظرم این موضوع مدتی است که رها شده است در بسیاری از بخش های دولت همچنان آن ایرادهایی که در دولت قبل وجود داشت پابرجا مانده است و بخش هایی از سرمایه های صندوق بازنشستگی به هدر می رود.

وی افزود: در بحث رتبه بندی معلمان از دولت می خواهم به این موضوع به طور جد ورود کرده چرا که تدابیری که دولت، آموزش و پرورش و سازمان بودجه در بحث رتبه بندی معلمان انجام داده است قابل دفاع نیست و باید این قانون به درستی اجرایی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید