235022

بازنشستگان در تامین هزینه های درمان مانده اند

دنیای معدن- رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین افزایش حقوق کارکنان دولتی، سایر شاغلان و بازنشستگان باید با تورم هم خوانی داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا پاک فطرت دیروز در جمع مسئولان تشکل های کارگری استان فارس با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های روسای کانونهای بازنشستگان و کارگری افزود: از تمام مشکلات قشر زحمتکش کارگران و کارکنان دولت مطلع هستم و در بسیاری از موارد حق رابه آنها می‌دهم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پیگیری مطالبات بازنشسته‌ها و تجمعات قانونی آنها نباید به شان آنها خدشه ای وارد شده و البته نباید موجبات سوء استفاده دشمنان داخل و خارج نیز در این تجمعات فراهم شود.

وی اضافه کرد: قطعا رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان نظام به دنبال احقاق حق اقشار مختلف هستند و از گرفتن حق توسط مردم هم راضی خواهند بود اما در هر کاری و در پیگیری های صنفی باید راه حل هم ارائه داد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتخاب اعضای هیات امنای صندوق تأمین اجتماعی باید توسط نمایندگانی از کارگران کشور انجام شود و اگر این مساله محقق و طرحی به مجلس آورده شود که تشکیلات کارگری خودشان حق تعیین سرنوشت و انتخاب مدیرانشان را داشته باشند، قطعا به این مساله رای مثبت خواهم داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون ها و کارگروههای مختلف مجلس همواره از کارگران و قشر ضعیف جامعه دفاع کردم و در جلسات متعددی نیز با وزرای اقتصادی دولت از جمله وزیر کار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  و... برگزار شده با جدیت تمام مشکلات را گوشزد کرده اما باید گفت که دست دولت خالی و منابع مالی دولت ضعیف شده است.

پاک فطرت در بخش دیگر از سخنان خود گفت: فرقی بین مدیران ناسالم با مدیرانی که تخصص ندارند نیست، دولت باید در راستای مشکلات جامعه کارگری با احصاء و دسته بندی مشکلات قشر کارگر لوایحی را به مجلس ارائه و طرح ها و پیشنهادات این حوزه به مجلس داده شود تا نمایندگان مجلس که برخی از آنها خودشان هم از بازنشستگان هستند، پیگیر مطالبات باشند و به نفع معیشت کارگران رای مناسب دهند.

بازنشستگان در تامین هزینه های درمان مانده اند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز بازنشستگان، در تامین هزینه های درمان خود و همسرانشان درمانده اند درحالیکه در بیشتر کشورهای جهان تجاربی ارزنده در حوزه رفاه و درمان بازنشستگانشان وجود دارد که ما از آنان باید بهره ببریم و آنان را شرمنده خانواده های خود و فرزندان و نوه هایشان نکنیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین گفت: قرار بود دولت لایحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق را به مجلس بیاورد و اکنون ۵ ما از تاریخ ارائه این لایحه گذشته و لازم است که سریعا این لایحه به مجلس ارایه شود.

وی ادامه داد: در بحث جراحی اقتصادی نیز باید دولت هدف از این جراحی را شفاف با مردم در میان بگذارد، زیرا مردم مَحرم نظام اسلامی اند و در تمام صحنه های کشور یار و همراه نظام بوده و نباید چیزی را از آنها پنهان کرد.

پاک فطرت در ادامه اظهارداشت: جنگ بین اوکراین و روسیه را نباید فقط جنگ بین دو کشور دانست، بلکه این جنگ نوعی جنگ بین المللی است که باعث شده تا اقتصاد و معیشت مردم بیشتر کشورهای جهان تحت تاثیر این جنگ قرارگیرد، امروز تامین نهاده های دامی و محصولاتی مثل گندم و ذرت سخت شده و بیشتر کشورهای تولید کننده این اقلام از جمله روسیه و اوکراین حاضر به فروش و صادرات نیستند و همین مساله باعث شده تا قیمت جهانی این محصولات افزایش یابد و با این وضع بحرانی اقتصاد منطقه ای و جهانی باید بتوان در کنترل کشور و مدیریت بحرانهای موجود خیلی دقت کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان  یادآور شد: دولت و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را در برخورد با مفسدان اقتصادی داشته اند و اتفاقات خوبی در راستای سلامت اداری کشور خواهد افتاد، معتقدم باید افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان برابر با تورم موجود باشد وگرنه افزایش حقوق به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید