233686

افزایش حقوق بازنشستگان در خردادماه پرداخت می‌شود

دنیای معدن-مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان گفت: در صورت اعلام هیئت دولت در خصوص‌ افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان خرداد مابه تفاوت افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، هادی نودهی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به افزایش تعرفه‌های تأمین اجتماعی اظهار کرد: براساس مصوب شورای عالی کار حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۱ حدود ۴/۵۷ افزایش پیدا کرد به طوری که حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰ روزانه ۸۸ هزار و ۵۱۶ تومان بود اما این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان افزایش پیدا کرد و به تبع این افزایش دستمزد حق بیمه‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: تمام بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزایش حق بیمه دارند براساس مصوب شورای عالی کار وقتی حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند حق بیمه‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان در خصوص افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران در هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسید، منتظر هستیم هیئت دولت این افزایش حقوق را به ما اعلام کند در صورت اعلام تا پایان خرداد ماه، ما به تفاوت افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ را پرداخت خواهیم کرد.

* ۴۳ درصد جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند/ برخورداری تمام بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی

نودهی با بیان اینکه ۲۶۵ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان داریم، افزود:این جمعیت با احتساب افرادی که تحت پوشش بیمه فرد اصلی هستند ۴۳ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص برخورداری بازنشستگان از بیمه تکمیلی گفت: وقتی فردی بازنشسته می‌شود دو ماه فرصت دارد از طریق کانون‌های بازنشستگی شهرستان تقاضای استفاده از بیمه تکمیلی را ارائه دهد، ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی را سازمان تأمین اجتماعی تقبل و ۵۰ درصد دیگر را فرد بازنشسته پرداخت می‌کند در واقع تمام بازنشستگان می‌توانند بیمه تکمیلی داشته باشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان ادامه داد: بقیه افراد تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی به غیر از بازنشستگان برای برخورداری از بیمه تکمیلی باید به صورت گروهی از طریق بیمه‌هایی که بیشتر جنبه اقتصادی دارند برای برخورداری از خدمات بیمه تکمیلی اقدام  کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید