222484

سه‌شنبه؛ رسیدگی اولویت‌دار به لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس

دنیای معدن: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان در نشست علنی بعدی مجلس خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اولویت لایحه رتبه‌بندی معلمان در نشست امروز (یکشنبه 25 مهر) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خدا را شاکریم که با حمایت ریاست و نمایندگان مجلس امروز بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان به تصویب رسید و اولین دستورکار جلسه علنی مجلس رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نهایی ارتقای کیفی آموزش در کشور است، ادامه داد: در صورت تصویب نهایی گزارش کمیسیون آموزش در صحن علنی مجلس، معلمان 80 درصد همتراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس این لایحه هر فردی که پُست معلمی در کشور دارد، رتبه‌بندی می‌شود به طوریکه معلمان در 5 رتبه با نام و عنوان «معلم» به دلیل شأن بالای کلمه معلم، این رتبه‌بندی انجام خواهد شد و معلمان در 5 گروه با نام‌های «معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند.

منادی سفیدان اضافه کرد: به ازای ارتقا رتبه به ترتیب 25، 20، 15، 10 درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌ العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد 25 درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد 20 درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم درباره نگرانی برخی مخالفان لایحه رتبه‌بندی معلمان مبنی بر بار مالی ناشی از اجرای این لایحه اظهار کرد: بار مالی گزارشی که کمیسیون به صحن ارائه کرده، حداکثر حدود 30 هزار میلیارد تومان است و ارقام عنوان شده از جانب مخالفان تکذیب می‎‌شود. در واقع بار مالی ناشی از اجرای گزارشی که کمیسیون به صحن ارائه می‌کند، کمتر از آن چیزی است که در لایحه اولیه دولت آمده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید