222056

لایحه رتبه بندی معلمان اجرا شود

دنیای معدن - نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس به لایحه رتبه بندی معلمان مثبت است و دولت نیز با وجود تمام کاستی ها باید آن را دراولویت قرار دهد و به بهترین شکل اجرایی کند.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم عزیزی در دیدار با جمعی از نمایندگان فرهنگیان فارس ریشه بسیاری از مشکلات معلمان را در نوع نگاه غلط به آموزش و پرورش دانست و گفت: این نگاه غلط یک خطای استراتژیک بزرگ بوده که به نوعی منشأ بسیاری از مشکلات معلمان و وزارتخانه آموزش و پرورش است.

او افزود: امروز اگر منزلت معلم دستخوش آسیب شده یا آن انتظاری که از تعلیم و تربیت در تراز اندیشه‌های بلند انقلاب داریم، محقق نمی‌شود، ریشه‌اش در نگاه غلطی بوده که بر این وزارتخانه حاکم شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه شغلی به حرفه معلمی گفت: ما از همان ابتدا یک نگاه جامع و کامل که منشأ و معبر همه تحولات باشد را به آموزش و پرورش نداشتیم.

او با بیان اینکه اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی جامعه در گروی حفظ منزلت معلم است، افزود: وقتی این منزلت را حفظ نکردیم، جامعه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی دیگری مواجه خواهد شد که امروز مشاهده می‌کنیم.

عزیزی افزود: برخی فکر می‌کنند حفظ منزلت معلم تنها افزایش حقوق آنها است در حالی که حفظ منزلت ایشان ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود که باید در خدمات مناسب به این قشر زحمتکش دیده شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری معلمان و دانش آموزان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: معلمان ما با درک موقعیت‌های حساس انقلاب، نه آب به آسیاب دشمن ریختند نه در برابر مسائل کشور خنثی بودند؛ لذا کم‌ترین حق آنها توجه به مطالبات به حق ایشان است که باید تمام نهادها و سازمان‌ها در این راستا احساس مسؤولیت کنند.

عزیزی با اشاره به ۲۶ ساحت سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت نگاه حرفه‌ای به این وزارتخانه گفت: مجموعه تمام تصمیمات باید به رضایت مندی معلمان و تحول در آموزش و پرورش بینجامد وگرنه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

او به لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس نیز اشاره کرد و افزود: نگاه مجلس به این لایحه مثبت است و دولت نیز با وجود تمام کاستی‌ها باید آن را در اولویت قرار دهد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: در طول این مدت معلمان و فرهنگیان نظرات خود را در خصوص لایحه رتبه بندی به مجلس اعلام کردند و ما نیز منعکس کردیم تا به بهترین شکل ممکن این لایحه اجرا شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید