221866

سازمان ملل: اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است

دنیای معدن -نماینده برنامه جهانی غذا در افغانستان ضمن تاکید بر عواقب ویرانگر مسدود شدن دارایی های افغانستان تصریح کرد اقتصاد این کشور در آستانه فروپاشی است.

 

 

به گزارش دنیای معدن، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان نشست خبری مجازی که در کابل برگزار شد نسبت به افزایش «سرعتی باورنکردنی» بحران انسانی در این کشور هشدار داد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک های بشردوستانه هستند، گفت: ۱۴ میلیون نفر، یعنی از هر ۳ افغان یک نفر امنیت غذایی ندارند، ۲ میلیون کودک نیز با معضل سوء تغذیه مواجه هستند.

مک گروتی با تاکید بر عواقب ویرانگر مسدود شدن دارایی های افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور در ۱۵ اوت، تصریح کرد: اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است.

وی با اشاره به اینکه افغانها فقط می توانند هفته ای ۲۰۰ دلار از بانک ها برداشت کنند و حقوق آنها پرداخت نمی شود، گفت: مردم کالاهای خانگی و فرش خود را برای خرید غذا می فروشند، آنها نمی توانند هر روز غذا بخورند و وعده های خود را کم می کنند.

گفتنی است دولت ایالات متحده ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ متعهد شد که تمام نیروهای خود را تا ۱ مه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از توافق با طالبان در دوحه پایتخت قطر از افغانستان خارج کند.

به دنبال محاصره طالبان توسط طالبان و خروج رئیس جمهور اشرف غنی در ۱۵ اوت، شهر را بدون درگیری کنترل کردند. روند خروج آمریکا از افغانستان ۳۱ اوت پایان یافت.

افغانستان بکر ترین معادن دنیا را دارد.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید