238603

حساب های بانکی مجتمع سونگون و شرکت فولاد میانه کجاست؟/ تعیین تکلیف یک درصد فروش معادن

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: پیگیری انتقال حساب های بانکی مجتمع مس سونگون و شرکت فولاد میانه به استان و پیگیری تعیین و تکلیف نحوه اقدام در خصوص یک درصد فروش معادن، برای جبران خسارت ها در صورت وارد شدن آسیب های عمومی به فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز در منطقه تنها بخشی از اقدامات این سازمان است.

به گزارش دنیای معدن، صابر پرنیان صبح امروز در نشست شورای معادن استان با بیان این که تعیین تکلیف معادن استان در دستور کار سازمان صمت قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به این که اختیارات شورای معادن به کمیته های معدن تفویض شده است بنا بر این هر دو هفته یک بار وضعیت معادن در کارگروه معادن شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به منظور بررسی مسایل و مشکلات معادن در شهرستان های مراغه، شبستر، ورزقان، هشترود، چاراویماق، اهر، هریس، میانه و بستان آباد جلسات ویژه ای برگزار شده که در مجموع با بررسی وضعیت ۴۳ معدن استان، مشکلات ۳۰ معدن رفع شده که این موضوع اقدام قابل توجهی است.

وی گفت: دو جلسه تعاملی مابین سازمان حفاظت از محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان صمت استان با حضور خانه معدن و نظام مهندسی معدن تشکیل شده که در این جلسات نیز مسایل و مشکلات ۱۵ معدن مورد بررسی قرار گرفته و در برخی از موارد به توافق رسیدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: حل مشکل محل دمپ باطله مس سونگون، موافقت فعالیت معدنی از منابع طبیعی در اراضی ملی در خصوص معادن طلای سوناجیل و زایلیک و پیشگیری از برداشت های غیرمجاز کانسنگ طلا از معادن اندریان و آستارگان با تمهیدات استاندار آذربایجان شرقی از جمله این توافقات بوده است.

پرنیان ادامه داد: آذربایجان شرقی با اجرای محاسبه و ابلاغ الکترونیکی حقوق دولتی معادن از طریق سامانه کاداستر برای اولین بار رتبه اول را در کشور کسب کرد و نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد ریال در ۶ ماه نخست امسال در این زمینه اخذ شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

وی گفت: بیش از ۲۰۰ محدوده معدنی در سامانه کاداستر پایش و ساماندهی شده که کار بسیار ارزشمندی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: اطلاعات استخراج و فروش مواد معدنی ۱۱۷ معدن در سامانه جامع تجارت ثبت شده و اتصال تمام معادن به سامانه کاداستر تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

پرنیان با بیان این که امسال ۴۵۰ فقره مجوز صلاحیت فنی مالی در استان صادر شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ فقره مدارک مالی متقاضیان اخذ صلاحیت فنی و مالی بررسی و استعلام شده است.

وی ادامه داد: پیگیری انتقال حساب های بانکی مجتمع مس سونگون و شرکت فولاد میانه به استان و پیگیری تعیین و تکلیف نحوه اقدام در خصوص یک درصد فروش معادن، برای جبران خسارت ها در صورت وارد شدن آسیب های عمومی به فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز در منطقه تنها بخشی از اقدامات این سازمان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: نحوه برداشت، نظارت بر معادن، تعیین تکلیف مشکلات معادن و استفاده بهینه از ظرفیت معادن در دستور کار این سازمان قرار دارد.

در این جلسه که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد بهرامن عضو شورای معادن کشور و رئیس خانه معدن کشور، مولابیگی مدیر کل اکتشاف وزارت صمت و جلالی مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دهقان و فرهنگی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید