250067

پیش بینی بورس امروز ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ریزش بازار ادامه دارد؟

دنیای معدن: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ۶۵۹۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۱۳۱۹ واحد به رقم ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۸۶ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش دنیای معدن، معامله‌گران امروز بیش از ۸.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۱۸۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش کمتر از نیم درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳ دهم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱۷ صدم درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳۶ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۴۱ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱۷ صدم درصد کاهش یافت.

نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی، پتروشیمی خلیج فارس و چادر ملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز ۶۷ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

پیش بینی بورس فردا

از منظر تکنیکالی با ارزش معاملات پایین روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان بر مفروضات روز‌های گذشته خود پافشاری می‌کند و افت از محدوده ۲.۲ میلیون واحدی تا کنون نشان از قدرت این مقاومت برای عدم عبور شاخص به سمت اعداد و ارقام بالاتر است.

ارزش معاملاتی کم امروز را خیلی از فعالان بازار این طور تصور می‌کردند که بازار ممکن است در انتظار گزارش‌های فصلی شرکت‌ها برای فصل پاییز باشد و با این حال همه گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها در سامانه کدال به اطلاع عموم رسیده است و به نوعی میزان فروش شرکت‌ها مشخص شده است و انتظار سهام‌داران و فعالان میزان هزینه کرد شرکت‌ها در سه ماهه پاییز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید