253642

مجتمع فولاد خیام نیشابور آماده بهره‌ برداری است

دنیای معدن: مجتمع فولاد خیام شهرستان نیشابور با حمایت‌ های دولت سیزدهم به عنوان یادگار رییس‌ جمهور شهید آیت الله رییسی اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش دنیای معدن، فرماندار نیشابور گفت: این مجتمع فولادی با سرمایه گذاری ۴۵ میلیون یورویی و ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی عطار نیشابور ساخته شده و تست های راه‌اندازی آن نیز صورت گرفته است. مهدی دونده روز سه شنبه افزود: مجوزهای آغاز ساخت مجتمع فولاد نیشابور مربوط به سال ۹۲ است، اما اجرای طرح با تاخیر و از سال ۹۹ آغاز شده و نیمی از آن در طول کمتر از سه سال فعالیت دولت آیت‌الله رییسی اجرا شده است.

فرماندار نیشابور گفت: با راه‌اندازی این مجتمع فولادی، ۳۰۰ فرصت شغلی در نیشابور ایجاد شده است. دونده افزود: با راه‌اندازی بخش نخست این طرح فولادی سالانه نیم میلیون تن تیر آهن، نبشی و سایر آهن آلات ساختمانی در مجتمع فولاد خیام تولید خواهد شد.

شهرک صنعتی عطار در ۳۰ کیلومتری شهر نیشابور قرار دارد. شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار، خور، چکنه و نیشابور» با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید