253538

برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن: به مناسبت بیست و نهمین روز ماه ذی القعده و سالگرد شهادت جانگداز نهمین امام و پیشوای مسلمانان و شیعیان جهان حضرت امام محمد تقی جوادالائمه امام (ع) مراسم و برنامه عزاداری در صبح روز شنبه 19 خرداد ماه جاری در مسجد الزهرا(س) ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، در این برنامه که توسط شورای فرهنگی کارخانه و با محوریت پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت‌الله سعیدی برگزارشد ، جمعی از مدیران و کارکنان شرکت حضور داشتند.

در مراسم عزاداری مذکور حجت الاسلام والمسلمین مالکی امام جمعه شهر ورنامخواست درسخنانی به تشریح زندگی و شرایط دوران جوان ترین امام شیعیان جهان حضرت جوادالائمه (ع) پرداخت.

وی با اشاره به احادیث و روایات رسیده از اهل بیت (ع) گفت: نبوت و امامت منصبی الهی است و بر حسب اراده الهی به افراد واجد شرایط اعطا می گردد و کاری به سن و سال ندارد، چنانچه حضرت امام جواد (ع) در سن 8-7 سالگی به امامت رسید و شیعیان واقعی و آگاه بدون هیچ گونه ایراد و بهانه ای امامت آن حضرت را پذیرفتند. آن ها می دانستند که طبق آیات قرآن پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی (ع) در زمان نوزادی و در گهواره به پیامبری مبعوث شد و آن پیامبر بزرگ در همان گهواره به پیامبری خود و دارا بودن کتاب الهی اشاره نمود و مومنان واقعی پیامبری او را قبول کردند. در همین شرایط افرادی بودند که  قبول امامت حضرت امام جواد (ع) در سنین نوجوانی برایشان سخت بود و بدون تحقیق به ایجاد فرقه های انحرافی پرداختند و کسانی هم بودند که با طرح سوال و شنیدن سخنان و جواب های حکیمانه آن حضرت به حقیقت پی بردند و به شیعیان خالص او تبدیل شدند. در این مراسم توسط مداح اهل بیت(ع) جواد علیرضایی در مظلومیت و مصائب اهل بیت (ع) به ویژه امام جوان حضرت جوادالائمه (ع) که در سن 29 سالگی به شهادت رسید و حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و عموم شهدای راه حق مرثیه سرایی صورت گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید