240109

جرم نسوز کاربردی در کارخانه های فولاد تولید شد

دنیای معدن: محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید جرم نسوزی شدند که در کارخانه های فولاد، صنایع سیمان و پتروشیمی قابل استفاده است.

به گزارش دنیای معدن، محققان در یک شرکت دانش بنیان جرم ریختنی نسوزی تولید کردند که حاوی نانوذرات بوده و به عنوان جایگزین کست های ریختنی در کارخانه های فولاد، صنایع سیمان و پتروشیمی قابل استفاده است.

این محصول از مزیت هایی همچون قیمت مناسب، مقاومت فشاری سرد بسیار بالا، تحمل دما از ۱۴۰۰ تا ۱۸۵۰ درجه سانتی گراد و تقویت با نانوذرات با ابعاد کمتر از ۵۰ نانومتر برخوردار است. این مواد معمولا با کمک یک سیال مخلوط شده و در یک نگهدارنده مشخص ریخته می شوند تا یک قطعه نسوز را ایجاد کنند.

در ساخت نسوزهای ریختنی از بایندرهای مختلفی از جمله بایندرهای کلوئیدی استفاده می شود. این محصول جرم ریختنی یا کست دیرگداز و نسوز حاوی نانوذرات بوده که به عنوان جایگزین بسیار مناسب برای کست های ریختنی است. ویژگی بارز آن مقاومت فشاری سرد بسیار بالای آن است که بسته به درصد آلومینای موجود در فرمول از دمای ۱۴۰۰ تا ۱۸۵۰ درجه حرارت را تحمل می کند.

این گروه از نسوزها به علت خواص تقویت شده و روش نصب راحت موردتوجه خاصی قرار گرفته اند. نسوزهای ریختنی یک پیش مخلوط حاوی دانه های نسوز، زمینه، چسباننده ها و مواد کمکی بدون سیمان هستند و شامل خاک های سیلیسی، خاک های اسپینل و جرم های آلومینایی است و برای نسوزکاری در بلوک های بالا و پایین کوره القایی، ناودانی و سطح پلتفرم کوره القایی، لایه ایمنی تاندیش، لایه ایمنی پاتیل، در پوش پاتیل، در پوش تاندیش، عدسی های پیشگرم و تعمیرات کف پایل استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید