225834

کمک فولاد مبارکه برای تأمین تجهیزات بیش از 40 مرکز درمانی شهرستان مبارکه

دنیای معدن- هادی نباتی‌نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: با موافقت مدیرعامل فولاد مبارکه و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، این شرکت با کمک‌های خود، علاوه بر تأمین بیش از 23 هزار تن اکسیژن رایگان موردنیاز مراکز درمانی کشور، تجهیزات بیش از 40 مرکز درمانی شهرستان مبارکه را تأمین کرد.

به گزارش دنیای معدن، نباتی‌نژاد افزود: گروه فولاد مبارکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا به‌صورت میانگین روزانه بیش از 70 تن اکسیژن رایگان در اختیار بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کشور به‌منظور درمان بیماران کووید 19 قرار داده است، به‌نحوی‌که از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تا پایان سال 1399 حدود 11 هزار تن و تا امروز بیش از 23 هزار تن اکسیژن مایع، جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا در اختیار مراکز درمانی سراسر کشور قرار داده است.

شهرام حاجیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شرکت فولاد مبارکه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد از مساعدت فولاد مبارکه برای تأمین تجهیزات بیش از 40 مرکز درمانی شهرستان مبارکه خبر داد و اظهار کرد: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای بهبود کیفیت خدمات قابل‌ارائه بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی، برای تجهیز بیمارستان حضرت محمد رسول‌الله (صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه به دستگاه سی‌تی‌اسکن مولتی‌اسلایس، مبلغ 20 میلیارد ریال مساعدت کرد که این امر شهروندان و بیماران شهرستان مبارکه را از ترددهای بین‌شهری و مراجعه به بیمارستان‌های مرکز استان اصفهان بی‌نیاز خواهد کرد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در ماه جاری نیز در راستای تأمین تجهیزات درمانی موردنیاز بیمارستان حضرت محمد رسول‌الله (صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه اقدام به مساعدت 10 میلیارد ریالی نموده تا تعاملات دوجانبه با حوزه درمان منطقه را بیش‌ازپیش پررنگ‌تر نمایند.

بنابراین گزارش، فولاد مبارکه علاوه بر اقدامات فوق‌الذکر با مساعدت 10 میلیارد ریالی برای تأمین تجهیزات درمانی موردنیاز بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) شهرستان شهرضا و مساعدت 8 میلیارد ریالی برای تأمین تجهیزات درمانی موردنیاز بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) شهر اصفهان، پشتیبانی خود از جبهه سلامت را بیش‌ازپیش تقویت کرده است.

 نقش بی‌بدیل فولاد مبارکه در کاهش تلفات کرونا در کشور

سید امیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص، با اشاره به اینکه تأمین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر توسط گروه فولاد مبارکه از ۲۳ هزار تن گذشت، اظهار کرد: میزان اکسیژن اهداشده از سوی گروه فولاد مبارکه برای مراکز درمانگر کرونا در کشور بیش از 23 هزار تن بوده و این حمایت‌ها کماکان ادامه دارد.

وی افزود: قیمت اکسیژن مایع در مزایده شرکت فولاد مبارکه به ازای هر کیلوگرم 3 هزار و ۴۰۰ تومان بود که با توجه به کمبود اکسیژن در کشور به 9 هزار تومان هم افزایش یافت، اما شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفت از مزایده این کالای حیاتی برای بیماران مبتلا به کرونا چشم‌پوشی کند و آن را به‌صورت رایگان در اختیار مراکز درمانگر قرار دهد.

رئیس واحد اکسیژن شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شرکت فولاد مبارکه با ایفای مسئولیت اجتماعی در کنار نظام سلامت کشور قرار داشته است و با تأمین اکسیژن مراکز درمانگر توانست به کنترل کرونا و کاهش تلفات ناشی از این بیماری کمک کند.

وی اضافه کرد: اگرچه این روزها واکسیناسیون کرونا شتاب گرفته است، اما هنوز تا رسیدن به ایمنی جمعی در برابر کرونا فاصله داریم و زمزمه‌های پیک ششم به گوش می‌رسد. قطعا ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در تأمین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر در 20 ماه گذشته توانسته مانع از تلفات بیشتری شود. اقدامی که بارها موردتقدیر قرار گرفت و چراغ راه صنایع دیگر شد.

 مهار ویروس کرونا با پایش مستمر سلامت کارکنان فولاد مبارکه

حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه نیز  در این زمینه ابراز کرد: مهم‌ترین ابتکار شرکت فولاد مبارکه در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور، ایجاد و استقرار سامانه غربالگری و خوداظهاری کرونا برای کارمندان خود بوده است.

وی ادامه داد: این سامانه که به‌صورت شبانه‌روزی و در طول ایام هفته فعالیت دارد، با هدف پایش مستمر سلامت کارکنان ایجاد شده و توانسته در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا در مهار آن تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد؛ سامانه غربالگری کرونا، از تابستان سال گذشته با پیشنهاد گروه پزشکی و بهداشتی (HSE) و همکاری بخش فناوری اطلاعات (IT) شرکت فولاد مبارکه مطرح و در مهرماه همان راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

مدرسی‌فر متذکر شد: سامانه خوداظهاری کرونا پلتفرمی با هدف غربالگری و پیگیری ویروس کرونا در بین کارکنان و خانواده‌های آنان است، به‌طوری‌که این افراد، چنانچه مشکوک به ابتلا شدند، می‌توانند علائم خود را در این سامانه ثبت کنند و تا طی شدن بهبودی کامل توسط تیم 11 نفره پزشکان، پایش و رصد می‌شوند و راهنمایی‌ها و خدمات پزشکی لازم را دریافت می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید