221198

صنعت کشتیراتی جهان بیشترین درآمد را از سال 2008 بدست آورد

دنیای معدن -بلومبرگ :صنعت حمل و نقل جهانی بالاترین دستمزد خود را از سال 2008 تا کنون بدست آورده زیرا ترکیبی از تقاضای رو به رشد برای کالاها و زنجیره عرضه جهانی که تحت تاثیر کرونا سقوط کرده بود، افزایش قیمت کرایه های حمل را رقم زده است.

به گزارش دنیای معدن ، چه کشتی های کانتینری غول پیکر با باکس های فولادی 20 و 40 فوتی و چه کشتی های فله بر با مخازنی برای حمل هزاران تن زغال سنگ و سنگ آهن و چه کشتی های تخصصی که برای حمل اتومبیل ها و کامیون ها طراحی شده اند، همه و همه افزایش در آمد داشته اند.

با توجه به اینکه ناوگان های تجاری حدود 80 درصد از تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهند این رشد درآمد به همه بخش های اقتصاد اعمال می شود.

صنعت کشتیرانی در سال 2008 شاهد رونق مجددی بود و این رونق موج جدیدی از سفارشات را به همراه داشت اما با سقوط تقاضا ناشی از بحران مالی (Global Crisis) که رکود جهانی بی سابقه ای را در چند دهه اخیر رقم زد، این رونق به سرعت خنثی شد و جای خود را به رکود داد.

دلایل رونق دوباره صنعت کشتیرانی را می توان بازگشت اقتصاد پس از کرونا عنوان کرد که باعث افزایش تقاضای کالاها و مواد اولیه شده است.

البته کرونا هنوز هم باعث اختلال در زنجیره های عرضه جهانی، ازدحام بنادر و تاخیر در بارگیری و تخلیه کشتی ها شده است که همه این موارد تعداد کالاهای موجود برای حمل و نقل از طریق دریا و اقیانوس ها را محدود کرده است. این امر باعث شده بخش عمده ای از حمل و نقل در ماه های اخیر سود قابل توجهی را نصیب فعالین این حوزه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید