109277

پرونده رئیس سابق ایمیدرو منتظر تعیین شعبه هم‌عرض

دنیای معدن - وکیل مدافع خدامراد احمدی یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد سه هزار میلیارد تومانی که پیشتر محکومیتش به ۱۰ سال حبس در دیوان عالی کشور نقض و از زندان آزاد شده می‌گوید هنوز شعبه هم عرض تعیین نشده است.

واحد شریفی‌نهاوندی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: فعلاً هیچ چیز معلوم نیست و ظاهراً هنوز شعبه هم‌عرض تعیین و پرونده موکل برای رسیدگی مجدد ارجاع نشده است.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این پرسش که آیا رسیدگی مجدد در دادگاه انقلاب انجام می‌شود یا خیر گفت: با توجه اینکه دادگاه بدوی بر اساس ابلاغ ویژه رئیس قوه‌قضائیه تشکیل شده بود، رسیدگی مجدد به این پرونده پس از نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور باید در دادگاه‌های عمومی انجام شود.

خدامراد احمدی رئیس پیشین ایمیدرو و متهم ردیف هشتم پرونده فساد سه هزار میلیاردی است که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی سراج به اتهام ارتشاء به مبلغ جمعا 9 میلیارد ریال( 900 میلیون تومان) و مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل 10 سال حبس، رد مال به مبلغ 900 میلیون تومان، پرداخت همین میزان جریمه نقدی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور موقت محکوم شد و دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر، حکم صادره را تایید کرد.

با تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور، احمدی درخواست اعاده دادرسی کرد که درخواست او سال گذشته مورد موافقت دیوان قرار گرفت و پرونده با نقض رأی صادره، برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

بر اساس این گزارش، احمدی زمستان سال 93 با توجه به نقض حکم و توقف اجرای آن، با تودیع وثیقه‌ دو میلیارد تومانی آزاد شد.

خدامراد احمدی در مجموع یکسال و نیم در زندان به سر برده و در صورتی که شعبه هم عرض حکم جدیدی مبنی بر حبس صادر کند، این یکسال و نیم برای وی محسوب خواهد شد و ایامی که با تودیع وثیقه آزاد بوده، محاسبه نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید