209185

رزم حسینی: واگذاری ۶ هزار معدن غیرفعال اشتغالزایی مطلوبی دارد

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واگذاری ۶ هزار معدن غیرفعال کشور زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مناسب در سراسر ایران است.

به گزارش دنیای معدن ، علیرضا رزم حسینی عصر روز جمعه در حاشیه بازدید از چهار واحد صنعتی در اردستان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح آزاد کردن معادن حبس شده، افزود: این معدن‌ها که اغلب چندین دهه غیرفعال هستند آزاد و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد شده تا در این زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کنند.

به گفته وی، نزدیک به ۶ هزار از این نوع معدن‌ها در استان‌های کشور و از جمله در اصفهان وجود دارد که در هفته گذشته اعلام و به تدریج واگذار می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: قرار است هر واحد معدنی که مواد معدنی آن به اندازه کافی وجود داشته باشد، ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی شود.

وی تصریح کرد: از چندین ماه پیش خام فروشی ممنوع شده است و به سمت صنایع معدنی فرآوری شده پیش خواهیم رفت تا از این طریق اشتغالزایی بیشتری صورت گیرد.

رزم حسینی در بخش دیگری با تبیین وضعیت صنعت و تولید کشور در سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته‌ وضعیت صنعت و تولید در کشور مناسب بود و رشد هشت درصدی داشت.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۹ افزون بر یک‌هزار و ۵۵۷ واحد غیرفعال و راکد به چرخه تولید بازگشت و با وجود تحریم‌ها و مشکلات موجود، این تعداد واحد صنعتی و تولیدی فعال شدند و امسال نیز قرار است ۲ هزار واحد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر جمعه با حضور در اردستان از کارخانه‌های فولاد کویر، فاستونی، کاشی سیما و کویر مقوا بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ این واحدها قرار گرفت.

شهرستان افزون بر ۴۲ هزار نفری اردستان دارای ۶۶ واحد صنعتی است که از این تعداد، ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید