252953

پرونده قضایی اتهامات زیست محیطی مدیران معدنی خواف در مراجع قضایی تشکیل شد

دنیای معدن: مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: پرونده تخلفات واحدهای معدنی فعال خواف با شکایت محیط زیست در دستگاه قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش دنیای معدن  به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ اله پور با اشاره به مطالبات مردم در زمینه حفظ ضوابط محیط‌ زیستی در معادن پلاسری خواف افزود: پایش و کنترل معادن شهرستان خواف برابر ضوابط زیست‌محیطی معادن و شیوه نامه کنترل گرد و غبار به صورت مستمر انجام می‌پذیرد و در سالهای اخیر واحدهای آلاینده مشمول جرائم سبز قرار گرفتند.

وی با بیان این که معرفی واحدهای آلاینده زیست محیطی بعد از پایش و بازدید از این واحدها انجام و هر مرحله در سامانه جامع محیط‌زیست کشور ثبت می‌شود اضافه کرد: در صورت استنکاف در رفع آلودگی طی مهلت مقرر اخطاریه، آن واحد به عنوان واحد آلاینده برای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده ( جرائم یک درصد آلایندگی) به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص مطالبات مردم برای بازگشت جرائم زیست محیطی به مناطق تحت آلودگی هم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه شناسایی و معرفی این واحدها را دارد و نقشی در خصوص وصول مبالغ جرائم یا تخصیص مبالغ آن به شهرستان ندارد.

وی با اشاره به بازدید اخیر بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب خواف از مجموعه های معدنی این شهرستان افزود: با توجه به تصمیم قضایی، اقدامات اجرایی مشخص در مهلت معین برای کنترل گرد و غبار به ویژه در سایت‌های دانه‌بندی معدن ابلاغ شد تا بر اساس آن تصمیم قضایی متناسب گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید